מפנה במאבק השבת: 'רבני הקריות' יפקחו על כשרות המסלולים בחברות

שלמה בן יוסף No Comments on מפנה במאבק השבת: 'רבני הקריות' יפקחו על כשרות המסלולים בחברות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפיקוח הכשרותי על שוק ההון יוצא לדרך: לאחר מאמצים רבים שנעשו בשבועות האחרונים ובעידודם ובהכוונתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, יוצא לדרך גוף הפיקוח שיבדוק ויאשר החל מעתה את כשרות המוצרים המוצעים בשוק ההון, בחברות הביטוח, קרנות הפנסיה והגמל למיניהם. ההשגחה תינתן בידי המחלקה המיוחדת לפיקוח על מכשירים פיננסיים ושוק ההון שע"י בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד יחד עם רבני הבד"ץ שע"י קרן 'גלאט הון' במודיעין עילית.

ההחלטה על הקמת הפיקוח המיוחד התקבלה בשל הצורך שהתגלה עם פתיחת מרכז 'ביג' באשדוד, כאשר התברר כי המיזם שהביא לפריצה החמורה בקדושת השבת מתבסס בעצם על כספם של שלומי אמוני ישראל לאחר שהחלק הארי של המימון הנדרש להקמת הקניון מקורו באג"חים שנרכשו בידי חברות הביטוח וקרנות ההון. בעקבות זאת הועברו פניות לחברות הביטוח שנדרשו למשוך את השקעתן ב'ביג', אך פניות אלו, נכון לעכשיו, לא נענו בידי מרבית החברות (למעט חברת 'אלטשולר שחם' אשר משכה מיידית את השקעתה ב'ביג').

בבד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד הבהירו כי מבחינת הבד"ץ מי שאשם בחילולי השבת הן חברות הביטוח וגופי ההון, אשר כאמור מספקים לחברות מחללות השבת את המימון הנדרש וזאת מכספי המבוטחים והמשקיעים, בניגוד גמור לדעתם ולרצונם. עם זאת, בבד"ץ מציינים כי ניכר שהמסר נקלט ובשבועיים האחרונים ניכרת ירידה בהיקף חילולי השבת הנעשים בקניון 'ביג', דבר שבא לידי ביטוי בסגירתן של חלק מהחנויות בשבת ובעיקר בהפסקת פעילות האטרקציות שנועדה למשוך למקום לקוחות בעיצומה של השבת, ועתה הועברה פעילות זו לימי החול בלבד.

"צעדים אלו" אומרים בבד"ץ "מלמדים כי החברה קיבלה מסרים מגופי ההון, אם כי המסר העוצמתי ביותר שהוא משיכת האג"חים ומכירתם, לא נעשה עדיין. בעלי החברות, משום מה, סבורים שבאפשרותם להמשיך ולעשות עם כספם של המשקיעים ככל העולה על רוחם ולהפנותו לגורמים הפוגעים קשות ברוחו של ציבור שומרי השבת ללא כל התחשבות, והתנהלות זו לא יכולה להימשך".

במקביל, פנו לבד"ץ מספר גופים ביניהם חברות ביטוח מובילות שהביעו את רצונם לפעול בכפוף להנחיות ההלכתיות במטרה לזכות באמונו של הציבור החרדי. בעקבות זאת ולאחר שורה של התייעצויות עם גופים רבניים ועם מומחים בשוק ההון הוחלט על הקמת הגוף הכשרותי שיפקח על מסלולי ההשקעה והפוליסות המוצעות בשוק ההון, כל זאת במטרה לספק לציבור אופציה להשקעה כשרה ומהודרת ללא חשש, בלא שהמשקיע יכשל שלא בידיעתו בעוונות של חילול שבת או איסורים אחרים.

השקעה ללא חשש איסור
בבד"ץ 'רבני הקריות' מציינים כי לאחר בדיקה מקיפה שנעשתה התברר כי 'ביג' אינה ההשקעה היחידה וכי מספר מיזמים העומדים בבעלות יהודית והם מחללים שבת, הוקמו בעצם מכספי ההשקעה של הציבור שומר השבת. בהתחשב בכך שפוסקי הדור זי"ע ויבלחט"א גילו דעתם כי השקעה שכזו אסורה על אף שהמשקיע אינו נדרש לספק את רשותו לכל השקעה שכזו, ברור כי יש להסתלק ולמשוך ידיים מהשקעות אלו כשלשם כך יש ליצור מסלול השקעה כשר ומהודר שלא יכשיל את המשקיע.

בקרן 'גלאט הון' מציינים כי בחברות הביטוח וקרנות הפנסיה הזוכות לכשרות מהודרת יציעו בימים הקרובים פוליסות ביטוח מגוונות, כולל גם ביטוחי בריאות שיתנו מענה גם למבוטחים שבריאותם התערערה בשנים האחרונות. כך שניוד הפוליסה או קרן הפנסיה / גמל / השתלמות לא יגרום לבעליהן כל נזק בשל אובדן מרכיב הביטוח בפנסיה, על אף ההרעה, אם קיימת, במצב הבריאותי, וזאת בשל יתרונות הביטוח הקולקטיבי. "בסופו של דבר יתברר כי אותם בעלי פוליסות שיניידו את הפוליסות, אף ירוויחו תשואה גבוהה יותר", אומרים בקרן.
בימים הקרובים תצא וועדת הרבנים בהודעה מסודרת לציבור שתחשוף את רשימת חברות הביטוח וגופי ההון הכשרים, תוך מתן הנחיות מתי יש להעביר את הפוליסה וכיצד לעשות זאת בצורה שלא תגרום כל נזק הן למבוטחים והן לסוכני הביטוח.

"זו היא מערכה על השבת לאחר שהקרב ניטש בכל רחבי הארץ" אומרים בבד"ץ 'רבני הקריות'. "לעת הזו, המשימה המוטלת על כל יהודי שהשבת יקרה לו, היא לעשות כל מאמץ שכספו לא יחלל שבת. לא יתכן שכאשר יהודים מתעלים באמירת 'כתר' הרי שבשעה זו הם נכשלים בחילול שבת ואף מכשילים יהודים שתודות לכספם מחללים את השבת ועושים שבתם חול. המטרה המתבקשת כעת היא למנוע מצב זה ולכן יש להבטיח שהכספים לא יושקעו בחברות המחללות את השבת".



0 תגובות